Statiemonnie, keep bringing it back

Statiegeld Nederland
Doelstelling
Bewustwording, gedragsverandering
Uitwerking
Online video, tv, social, outdoor
Statiegeld op kleine flesjes en blikjes. Keep bringing it back, ook in 2025.

De campagne voor Statiegeld Nederland met Donnie en diverse content creators werd zeer goed ontvangen door de Nederland brede doelgroep, kreeg veel positieve feedback en heeft mooie cijfers behaald!



Reden genoeg om de campagne een verdere verdieping te geven. Door de uitrol van nieuwe boodschappen, meer native content voor de jonge doelgroep op TikTok, Snapchat en YouTube shorts, en samenwerkingen met diverse content creators. De aandacht gaat uit naar veel verschillende belemmeringen en motivaties. Van de waarde van statiegeld tot uitleg over het recycleproces.


We zien Donnie deze keer als Boswachter die Nederland bedankt voor alle inzet, Dandy Donnie die zich absoluut niet te goed voelt om een blikkie van de straat te rapen, en Donnie als kettingzaagkunstenaar die ons vertelt dat je het logo op je statiemonnie moet checken! Drie nieuwe tracks met steeds een eigen video.

Deze campagne werd uitgerold via o.a. online video, tv, (digital) out of home, social media en radio.