Nederland zet de knop om

Rijksoverheid
Doelstelling
Bewustwording, gedragsverandering
Uitwerking
Radio, video, tv, print, social, display
Een social learning concept waarbij we leren van elkaars gesprekken.

In opdracht van de Rijksoverheid heeft NOISE een nieuwe meerjarige koepelcampagne gelanceerd voor het gehele klimaatthema. Uniek aan deze samenwerking is dat maar liefst vier ministeries zijn betrokken: Economische Zaken en Klimaat (penvoerder), Binnenlandse Zaken, Infrastructuur en Waterstaat en Landbouw, Natuur en Visserij.

Alles in de campagne heeft als doel om een nieuwe sociale norm te introduceren: Nederland gaat de komende jaren onherroepelijk ingrijpend veranderen en dus moeten we het met elkaar anders gaan doen om klimaatverandering een halt toe te roepen. Het doel: een social tipping point — het ontstaan van momentum in de samenleving, waarbij duurzaam gedrag de regel is, en niet langer de uitzondering. Omdat we met elkaar een veilige, schone, gezonde en rechtvaardige toekomst wíllen.

De campagne ‘Zet ook de knop om’ is gebouwd rond een social learning concept waarbij we leren van elkaars gesprekken op basis van de waarden die we samen nastreven. En dat is spannend, zeker tussen de generaties. Met kansen, weerstand, twijfels én perspectief: wat levert het op?

Dit verhaal wordt volledig 360 graden verteld, via o.a. tv- en bioscoop-commercials, outdoor, advertenties, social advertising, branded content, activatie en online display.