Je monster de baas

SGF
Doelstelling
Bewustwording, activatie
Uitwerking
Online video, social, bioscoop
Hoe meer je praat over vervelende ervaringen, hoe beter het met je gaat.

De Gezonde Generatie is hét programma van de Samenwerkende GezondheidsFondsen (SGF) om Nederland gezonder te maken. Zowel fysiek als mentaal. Als onderdeel hiervan wordt aandacht besteed aan ingrijpende jeugd-ervaringen. Zaken als scheiding, verwaarlozing, depressie en misbruik leiden vaak tot impactvolle schade. 



Aan NOISE de vraag om een campagne te ontwikkelen om jongeren tussen de 12 en 25 jaar te laten praten over wat ze hebben meegemaakt. Met ouders, vrienden en/of, familie. Het doel: de stap naar professionele hulp kleiner maken.

Onder het motto ‘Je monster de baas’ ontwikkelden we een concept dat is gebaseerd op de gedachte ‘hoe meer je praat, hoe beter het met je gaat’. Zo kun je voorkomen dat vervelende jeugdervaringen uitgroeien tot monsters die een leven lang met je meereizen.

In samenwerking met zangeres Bente werden een speciaal nummer (Stil Bij Mij) plus video gemaakt, waarmee jongeren via Tiktok en Instagram werden bereikt. Ook is een digitale ‘Breinbijsluiter’ gecreëerd rond de impact die ingrijpende ervaringen hebben op je hersenen. 



De campagne werd afgetrapt in de bioscoop en was vervolgens zichtbaar via o.a. social media, display banners en de speciale website jemonsterdebaas.nl