Ieder B’tje helpt

Albert Heijn
Doelstelling
awareness, merkperceptie, medewerkersbetrokkenheid, stakeholdermanagement
Uitwerking
interne middelen, instore, social
Hoe 32 B’tjes een beetje boel beweging weten te creëren.

B Corp is een beweging van merken die nét dat stapje extra zetten: transparant en maatschappelijk verantwoord. Een stap in de goede richting voor mens, maatschappij en planeet. Denk aan minder verspilling en meer plantaardig eten, of zo min mogelijk plastic en fossiele brandstoffen. Bedrijven die ernaar streven om van business ‘a force for good’ te maken.

AH is sinds eind 2024 B Corp-gecertificeerd. Voor de aankondiging van deze mijlpaal ontwikkelden we interne en stakeholdercommunicatie rond het idee ‘Beter eten een B’tje dichterbij’. We vertaalden dit onder andere naar een brief van de CEO aan alle medewerkers (met chocoladeletter B) én een snappy explainer video.

Na de introductie gingen we aan de slag met de doorvertaling naar klantcommunicatie. De kerngedachte was om de gezamenlijke impact van alle B Corps te tonen. Zo ontstond de campagne ‘Ieder B’tje helpt’.

Het doel: de bekendheid van B Corp én het assortiment vergroten, zodat klanten makkelijker bewust kiezen. Ook lieten we de gezamenlijke impact van alle B Corps zien. Er sloten 32 merken aan: van Danone, HAK en Innocent tot Oma’s Soep, Clipper, Vivera en Seepje. Zij gaven de campagne vleugels door hun B’tjes breed te delen op social.