Kort ritje? Da’s zo gefietst!

Rijksoverheid
Doelstelling
Gedragsverandering
Uitwerking
Tv, radio, social
De fiets pakken voor korte ritjes. Wie kan je dat nou beter vertellen dan je fiets?

Voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat creëerden we een vervolgcampagne die nog meer Nederlanders wil stimuleren om de fiets te pakken. Want een kort ritje naar school, de bakker, de gym of je werk... da’s toch zo gefietst?

Veel Nederlanders kennen de voordelen van fietsen. Toch zitten we vaak nog vast in onze gewoontes, waardoor we kiezen voor gemak. Om dat te doorbreken spelen we met de campagne in op het keuzemoment, schudden we ze wakker en herinneren we iedereen aan de fiets als logische keuze voor korte ritjes.

En wie kan dat nou beter doen dan de fiets zelf? Daarom herinnert een rinkelende fietsbel heel Nederland aan het pakken van de fiets voor korte ritjes. Via massamedia bereiken we heel Nederland met deze boodschap. Specifieke doelgroepen zoals studenten en forenzen spreken we daanaast via een activerende laag extra aan.

Beluister hier de radiocommercial